-Καλησπέρα, για αρχή θα ήθελα να μας συστηθείτε.
Oονομάζομαι Λεωνίδας Καγιάφας, κατάγομαι από το Βόλο και είμαι 22 χρονών. Έχω τελειώσει ναυτιλιακά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και ασχολούμαι με το τραγούδι τα τελευταία 8 χρόνια.
Ονομάζομαι Ιορδάνης Σιδηρόπουλος και μένω στο Βόλο. Στην Αθήνα έχω έρθει τους τελευταίους δυο μήνες.
-Να φανταστώ πως είστε τα δυο μέλη ενός συγκροτήματος;
Ι.Σ. Όχι προς το παρόν. Εγώ ανήκω σε ένα διαφορετικό χώρο από το Λεωνίδα. Τα ακούσματα μου έχουν να κάνουν κυρίως με το ροκ και το έντεχνο. Μου αρέσουν πολύ οι Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Πασχαλίδης, Μικρούτσικος.
Λ.Κ. Εγώ κυμαίνομαι σε πιο ποπ και ροκ ρυθμούς. Έχω αδυναμία στον Αντώνη Βαρδή και το Φοίβο Δεληβοριά. Δυο σπουδαίους καλλιτέχνες που όμως διαφέρουν σε πολλά μεταξύ τους. Μου αρέσουν επίσης ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου από παλαιότερους και η Νατάσσα Μποφίλιου από νεότερους.
-Θα θέλατε να μας μιλήσετε για τις μέχρι τώρα δουλειές σας;
Ι.Σ. Βεβαίως εγώ κυκλοφόρησα πέρυσι την πρώτη μου δισκογραφική δουλειά με τίτλο ‘’Χειμώνας’’ από την FM records με ροκ κυρίως ακούσματα και πολλές πινελιές από άλλα είδη μουσικής.
Λ.Κ. Εγώ έχω κυκλοφορήσει τρία singles τα οποία θα μπουν στον πρώτο μου προσωπικό δίσκο που θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2014. Αυτά είναι το ‘’Και πάλι εδώ ξανά’’ σε στίχους και μουσική δικά μου, το ‘’Μαζί’’ σε μουσική Γιώργου Κώνστα και στίχους δικούς μου και το ‘’Αληθινά’’ σε στίχους και μουσική πάλι δικά μου.
-Είστε δυο νέα πολύ ταλαντούχα παιδιά και έχετε όλες τις προοπτικές για να πετύχετε. Στο μέλλον θα μπορούσατε να συνεργαστείτε με καλλιτέχνες που παίζουν σε διάφορα λαϊκά κέντρα διασκέδασης;
Μαζί. Αυτό εξαρτάται από πολλά πράγματα και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε κανένα ενδεχόμενο. Μπορεί να ανήκουμε στο χώρο της ροκ και έντεχνης σκηνής αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν αγαπάμε το καλό λαϊκό τραγούδι. Λατρεύουμε καλλιτέχνες όπως ο Μητροπάνος και ο Μπιθικώτσης , και θα ήταν μεγάλη τιμή για μας να συνεργαστούμε με ονόματα όπως ο Αντώνης Βαρδής και ο Χρήστος Δάντης.
-Αυτόν τον καιρό ασχολείστε και με τίποτα άλλο πέρα από το τραγούδι;
Μαζί. Όχι και ο λόγος είναι ότι είμαστε 100% απορροφημένοι με αυτό που κάνουμε.
-Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;
Μαζί. Κάποιες συναυλίες σε πολλά μέρη της Ελλάδας όπως στην Κοζάνη στις 10/10/13, Θεσσαλονίκη 13/10/13 , στην Καρδίτσα 18/10/13, στις Σέρρες 21/10/13 , στο Βόλο 31/10/13, στη Θήβα 1/11/13 και στην Αθήνα 7/11/13 στο Liberta στον Κορυδαλλό.
-Τέλος τι θα θέλατε να ευχηθείτε στον Octava Radio;
Να συνεχίσει δυναμικά στη μετάδοση της πληροφόρησης και όχι της παραπληροφόρησης. Επίσης να παραμείνει αυθεντικό και άφθαρτο στους δύσκολους καιρούς που ζούμε και δεχόμαστε πλύση εγκεφάλου από παντού.
[/toggle]
Ποιοι είναι οι Deathvalvesκαι ποιοι τους αποτελουν?
~Η μπάντα δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2006 από τους, T. Sydrome– κιθάρα φωνή, Σάκης – τύμπανα και ChrisRed– μπάσο. Το 2012 προστέθηκε ο Σάκης Β. στην δεύτερη κιθάρα και επίσης αποχώρησε ο ChrisRedκαι στην θέση του ανέλαβε μας ο Χρηστός Κουτρούλης.
1.
2. Από πού εμπνευστηκατε το ονομα της μπαντας?
~Το όνομα το είχε βρει ο T. Sydrome, φαντάσου να “σκίζεις” ένα αυτοκίνητο και στο τέλος να εκτοξεύονται οι βαλβίδες του, αυτή η εικόνα περιγράφετε με την λέξη deathvalves.
3. Σε ποιο ειδος μουσικης θα κατατασσατε την μπαντα σας και ποιες οι μουσικες σας επιρροες?
~ Η μουσική μας βρίσκετε κάπου ανάμεσα στο HardRock και το HeavyMetal,. Έχουμε βέβαια πολλές επιρροές από μοντέρνα AlternativeRockστοιχεία που μπορεί να ακούσει κάποιος στη μουσική μας!
4. Από πού εμπνεεστε τους στιχους και τη μουσικη των τραγουδιων σας?
~Οι στίχοι πηγάζουν από τη δική μας καθημερινότητα αλλά και των γενικών θεμάτων, είτε αρνητικών, είτε θετικών που μαστίζουν όλο τον κόσμο! Στην μουσική απλώς δεν βάζουμε όρια, παίζουμε οτιδήποτε αυθόρμητο μας εκφράζει και στην συνέχεια κρατάμε τις καλύτερες ιδέες και της μετατρέπουμε σε ολοκληρωμένα κομμάτια.
5. Η μπαντα είναι πολυφωνικη δηλ.αποφασιζετε ολοι μαζι για τα τραγουδια τις εμφανισεις κτλ η μονο καποιοι από εσας ?
~Για όλα τα θέματα καταλήγουμε όλοι από κοινού σε κάποια άποψη, όταν όμως υπάρχουν διφωνίες απλά το σκαφτόμαστε λίγο παραπάνω και παίρνουμε τελικά την απόφαση.
6. Η σχεση σας με το διαδικτυο και ποσο σας εχει βοηθησει στη μεχρι τωρα πορεια σας?
~Βοηθά παρά πολύ γιατί είναι ένα δωρεάν μέσο προώθησης το όποιο αν το χειριστείς ορθά φέρει αρκετά καλά αποτελέσματα.
7. Η κριση που ζουμε σημερα είναι μονο οικονομικη η είναι και κριση αξιων και θεσμων?
~Φυσικά και τα δυο, ο συνδυασμός των δυο είναι καταστροφικός και το βλέπουμε όλοι μας. Η κρίση αξιών είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα… Αν δεν υπήρχε σίγουρα η οικονομική κρίση θα ξεπερνιόταν πολύ πιο εύκολα.
8. Ποσο σας εχει επηρεασει εσας σαν ανθρωπους αλλα και σαν καλλιτεχνες ολο αυτό που ζουμε σημερα?
~Όπως όλους, παρά πολύ. Είναι δύσκολο να ανταπεξέλθεις στην καθημερινότητα ως άνθρωπος και πόσο μάλλον ως καλλιτέχνης!
9. Πρεπει οι καλλιτεχνες να αντιδρουν σε ολο αυτό και να αποτελουν εμπνευση και για τους υπολοιπους ?
~Το θέμα είναι να μην τα παρατάς και να προσπαθείς για το καλύτερο και για αυτό που πραγματικά σε γεμίζει. Όταν αυτό γίνεται από ένα καλλιτέχνη ή μια μπάντα, τότε ναι για έναν ακροατή η έναν νέο μουσικό, είναι μεγάλη έμπνευση και κουράγιο για να συνεχίσει εντείνοντας τις προσπάθειες του .
10. Ποια είναι τα επομενα βηματα σας τοσο δισκογραφικα οσο και από liveεμφανισεις ,περιοδειες κτλ.
~Αυτό το διάστημα κανονίζουμε αρκετά liveκαι δουλεύουμε πάνω σε αρκετά νέα κομμάτια για την επόμενη μας δισκογραφική δουλεία. Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την συνέντευξη! Μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν και τα δυο μας album από το site μας www.deathvalves.com. Στηρίξτε την Ελληνική σκηνή! Και πάλι ευχαριστούμε!
Καλη Επιτυχια!!!!!!!!!!!!
Κυκλοφορει απο την Fmrecords εχω γραψει την μουσικη εγω και τραγουδαω τα τραγουδια παιζω και κιθαρα εννοειται(γελια) στιχους εχει γραψει ο Αποστολης Μπουλασικης,ντραμς παιζει ο Στεφανος ο Δημητριου,μπασο ο Θανασης ο Μπουλης……….
2.Στο τραγουδι νουμερο 3 ακουγεται ενα κοριτσακι ποιο ειναι και πως προεκυψε η συμμετοχη της?
Ειναι η κορη μου η Χαρουλα την οποια τραβαγα με το ζορι να ερθει να τραγουδησει,μου ελεγε οχι,οχι βαριεμαι κτλ.τελος παντων με τα πολλα την καταφερα καποια στιγμη,Η ιδεα ηταν ενος φιλου μου ο οποιος μου ειπε<< Γιατι δεν βαζεις τη Χαρουλα να το πει?>> και ετσι και εγινε…….
Για να ακουσετε ολοκληρη την συνεντευξη με το Χ.Κροκιδη αντιγραψτε το λινκ:
Η γνωριμια εγινε μεσω κοινων φιλων,δεν αργησε να γινει το δεσιμο μεταξυ μας και αμεσως αρχισαμε να τζαμαρουμε στο στουντιο,μας αρεσε το αποτελεσμα και προχωρησαμε στην δημιοργια του γκρουπ,αποφασισαμε ότι αυτό που ακουγαμε εμεις στο στουντιο επρεπε να το ακουσει και ο κοσμος,βεβαια ολοι μας παιζαμε σε διαφορα σχηματα πιο πριν
2. Πως προέκυψε το όνομα ”Pretty Pistols”;
Το ονομα pretty pistols είναι σχετικα προσφατο ξεκινησαμε σαν crossroads αλλα θυμιζε πιο πολύ blues θελαμε να το αλλαξουμε να εχουμε ένα ονομα που να ταιριαζει με το υφος του γκρουπ ετσι καταληξαμε στο pretty pistols!!
3. Ποιοί καλλιτέχνες και groups αποτέλεσαν τις βασικότερες επιρροές σας;
Οι επιρροες του γκρουπ είναι παρα πολλες μερικες από αυτές είναι rolling stones,lenny kravitz,pink floyd,acdc και σιγουρα ότι μας αρεσει σαν ακουσμα από όλα τα ειδη της μουσικης
4. Ποιές είναι πηγές έμπνευσής γενικότερα για την δημιουργία μουσικής;
Όπως και σε κάθε καλλιτεχνη πιστευω είναι η ιδια η ζωη και τα βιωματα του καθενος
5. Πώς γράφεται συνήθώς ένα τραγούδι; Βάζεται πρώτα την μουσική ή τους στίχους;
Εδώ δεν υπαρχει καποια συνταγη μερικες φορες υπαρχει η μουσικη και μερικες φορες ο στιχος το ζητημα είναι να γινει ένα ομορφο παντρεμα μεταξυ αυτων τον δυο
6. Ποιός γράφει τους στίχους σας συνήθως; Συμβάλεται όλοι;
Όπως γινετε και με την μουσικη ετσι γινετε λιγο πολύ και με τον στιχο,καποιος θα φερει μια ιδεα και οι υπολοιποι θα βαλουν την πινελια τους η θα πουν την γνωμη τους,θα το δουλεψουμε ολοι μαζι και αν μας αρεσει το κραταμε.
7. Έχουν επηρεάσει ποτέ τα προσωπικά σας τον τρόπο λειτουργίας του group ή το ύφος των τραγουδιών;
Τα προβληματα ο καθενας προσπαθει να τα αφησει εξω από το γκρουπ εξαλλου η μουσικη είναι αυτή που μας βοηθαει να ξεφευγουμε από τα προβληματα ,τα ζορια και την καθημερινοτητα,οσο αφορα το υφος των τραγουδιων ναι μερικες φορες επηρεαζομαστε από τα προσωπικα μας
8. Πόσο σας έχει βοηθήσει το internet να προβάλεται την δουλειά σας;
Το internet είναι ένα εργαλειο που μπορει να βοηθησει νεα γκρουπ να αναδειξουν την δουλεια τους σε ολο τον κοσμο από ακρη σε ακρη,εχεις πιο γρηγορη επικοινωνια και γενικα μας εχει βοηθησει στο να κλεισουμε live σε σημεια οπου δεν μας ηξεραν
9. Ποιά είναι η γνώμη σας για το γεγονός ότι σήμερα πλέον μπορεί ο καθένας να κατέβασει την μουσική σας διαδικτυακά (παράνομα ή μη) με ένα κλικ;
Αυτό κατά την γνωμη μου είναι δικοπο μαχαιρι γιατι ναι μεν από την μια μπορεις να γινεις γνωστος σε κοσμο που δεν ειχε ξανα ακουσει για σενα αλλα και από την άλλη ολο αυτό εχει σταματησει τις πωλησεις δισκων και σε μεγαλες μπαντες,πλεον τα εσοδα ενός γκρουπ είναι κατά κυριο λογω οι ζωντανες εμφανισεις.
10. Γιατί θα προτείνατε σε κάποιον την μουσική σας;
Γιατι στην μουσικη μας θα βρει κατι που θα τον αγγιξει ειτε από τον στιχο ειτε από την μουσικη
11 . Ποιά είναι τα σχεδιά σας για το μέλλον;
Τα σχεδια μας για το μελλον είναι να κανουμε ακομα πιο πολλα live και να αρχισουμε την ηχογραφηση για την πρωτη μας ολοκληρωμενη δουλεια!!!
Ευχαριστουμε παρα πολυ τα παιδια για το χρονο τους και ευχομαστε καλη επιτυχια!!!!!!!
[/toggle][toggle title=”Μικρόκοσμοι : Συνέντευξη στον Octava Radio”]
1. Από πού εμπνευστήκατε και δώσατε το όνομα Μικρόκοσμοι στην μπάντα;
Θέλαμε να βρούμε ένα όνομα που να μας αρέσει, να είναι εύκολο να το θυμάσαι και, ταυτόχρονα, να υποδηλώνει αυτό που είμαστε και αυτό που κάνουμε. Διαφορετικοί άνθρωποι, με διαφορετικές καταβολές, ηλικίες, μουσικές εμπειρίες και διαδρομές που ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν ένα μουσικό κόσμο που, εν τέλει, είναι ένας κόσμος-συνισταμένη των μικρόκοσμων του καθενός μας ξεχωριστά.
2. Πώς δημιουργήθηκαν οι Μικρόκοσμοι και πως έφτασαν στην σημερινή τους μορφή;
Επίσημα υπάρχουμε από τον Απρίλιο του 2009, μετά από μια πειραματική παρουσίαση των πρώτων τραγουδιών μας στην Κέρκυρα. Ήταν μια πολύ όμορφη και πετυχημένη βραδιά και είπαμε να το προχωρήσουμε για να δούμε πού θα μας βγάλει. Την ηλικία μας όμως τη μετράμε από τον Φλεβάρη του 2011, όταν κυκλοφορήσαμε τον πρώτο μας δίσκο. Από το 2009 μέχρι σήμερα η μπάντα άλλαξε μορφή εφόσον τρία από τα ιδρυτικά της μέλη αποχώρησαν για επαγγελματικούς λόγους και αντικαταστάθηκαν από άλλα. Σήμερα η μπάντα είναι εξαμελής από τετραμελής που ήταν αρχικά.
3. Τα ακούσματα των μελών είναι ίδια η από διαφορετικά κομμάτια της μουσικής;
Και ίδια και διαφορετικά. Ως μουσικοί βέβαια ακούμε τα πάντα, δεν γίνεται ν’ ακούς ένα ή δύο μόνο είδη και να αγνοείς ή να σνομπάρεις τα υπόλοιπα. Οι μουσικές εμπειρίες μας διαφέρουν κάπως με την έννοια ότι ο ένας έχει ασχοληθεί περισσότερο με την κλασική μουσική, ο άλλος με την τζαζ, ο τρίτος με παραδοσιακές μουσικές. Όλοι μας πάντως έχουμε την ίδια αγάπη για το Ελληνικό τραγούδι.
4. Πόσο σημαντική είναι η χημεία μεταξύ των μελών μιας μπάντας και κατά συνέπεια και της δικής σας.
Πολύ σημαντική. Κακά τα ψέματα, πέρα από το σεβασμό που πρέπει να τρέφει κάθε μέλος της μπάντας προς το άλλο, αν δεν ταιριάζουν τα χνώτα τους κάποια στιγμή θα δημιουργηθούν προβλήματα. Είναι απαραίτητο τα μέλη μιας μπάντας να «κολλάνε» μεταξύ τους διότι έτσι μπορείς να αντιμετωπίζεις προβλήματα, εντάσεις που είναι αναπόφευκτες στην πορεία μιας συνεργασίας, μπορείς ακόμα και να τσακωθείς χωρίς να καταλήξεις να αντιπαθήσεις ή να μισήσεις τον άλλο. Η καλή χημεία είναι η πρώτη απαραίτητη προϋπόθεση ώστε μια μπάντα να δεθεί και να αποδίδει στη σκηνή το μέγιστο των δυνατοτήτων της.
5. Από που εμπνέεστε τους στίχους για τα τραγούδια σας;
Από τα πάντα. Από όσα συμβαίνουν γύρω μας, από τον πόνο και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ολόκληρη η κοινωνία, από τα βιώματά μας, από τις ιδέες μας, από την ανοησία και την ανευθυνότητα πολλών συνανθρώπων μας, από το κακό που κατά διαστήματα έχουν επιχειρήσει να μας κάνουν, από την αγάπη μας για τον άνθρωπο, από κάποιο τυχαίο γεγονός ή συμβάν. Οι πηγές έμπνευσης ενός δημιουργού είναι αστείρευτες, ιδίως στην Ελλάδα, όχι μόνο εξ αιτίας των όσων ζούμε καθημερινά αλλά και χάρη στην πλούσια ποιητική παράδοση της χώρας μας.
6. Πόσο εύκολο η δύσκολο είναι για μια μπάντα που βρίσκεται εκτός μεγάλων αστικών κέντρων π.χ. Αθήνα, Θεσσαλονίκη να αναγνωριστεί αλλά και να καθιερωθεί στην συνείδηση του κόσμου;
Σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες προώθησης της δουλειάς σου σε περιοδικά, κριτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς δεν είναι δύσκολο, αρκεί είτε να έχεις το χρόνο να ασχοληθείς προσωπικά, που συνήθως δεν τον έχεις, είτε να αναλάβει αυτή τη δουλειά ένας μάνατζερ. Σε ό,τι αφορά τις ζωντανές εμφανίσεις, που είναι εξ ίσου, αν όχι περισσότερο, σημαντικές, εκεί η δυσκολία είναι μεγαλύτερη εφόσον οι μικροί τόποι διαθέτουν πολύ λιγότερους χώρους και μικρότερο κοινό ενώ η απόσταση από τα μεγάλα αστικά κέντρα δυσχεραίνει τις μετακινήσεις με συνέπεια να περιορίζονται οι δυνατότητες παρουσίασης της δουλειάς σου. Το αντιμετωπίζουμε διαρκώς. Υπάρχουν πάρα πολλά μέρη, κυρίως στην Αθήνα, που μας θέλουν και θα μπορούσαμε να εμφανιζόμαστε αλλά το ταξίδι από την Κέρκυρα κάθε βδομάδα ή κάθε δεκαπέντε μέρες δεν είναι και τόσο εφικτό.
7. Εσείς προσωπικά έχετε συναντήσει δυσκολίες στην προώθηση της δουλειάς σας σε συνάρτηση βέβαια με την προηγούμενη ερώτηση;
Ως προς το σκέλος της προώθησης δεν θα λέγαμε ότι συναντήσαμε ιδιαίτερες δυσκολίες. Αυτό φάνηκε από τις εξαιρετικές δισκοκριτικές που μας έγιναν, από τις πολλές συνεντεύξεις που έχουμε δώσει (πρέπει να είναι πάνω από σαράντα σε δύο και κάτι χρόνια) και από το γεγονός ότι μας παίζουν πάνω από ενενήντα ραδιοφωνικοί σταθμοί στην Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό. Δυσκολευτήκαμε πολύ όμως να βρούμε εταιρεία και ψάχνοντας ακούσαμε πολλές και απίθανες δικαιολογίες απόρριψης όπως π.χ. ότι είμαστε πολύ ποιοτικοί ή ότι έχουμε δύσκολες λέξεις στα τραγούδια μας και άλλα τέτοια! Όσον αφορά τις ζωντανές εμφανίσεις, ισχύει αυτό που σας είπαμε παραπάνω, θα θέλαμε να κάνουμε περισσότερες αλλά η απόσταση είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας.
8. Υπάρχουν ευκαιρίες στην ελληνική μουσική σκηνή για τις νέες μπάντες;
Νομίζουμε ότι τα πράγματα δεν είναι εύκολα. Θέλει υπομονή, επιμονή, πείσμα και πίστη σε αυτό που κάνεις. Πρέπει να ξέρεις να περιμένεις, πόσοι και πόσοι σημαντικοί καλλιτέχνες και δημιουργοί χρειάστηκαν χρόνια και χρόνια για να γίνουν γνωστοί! Δεν χρειάζεται να πιέζεις καταστάσεις, αυτό που είναι να έλθει θα έλθει αρκεί να είσαι εκεί την κατάλληλη στιγμή, να μην έχεις εγκαταλείψει.
9. Οι πιο παλιοί από εσάς «φτασμένοι» καλλιτέχνες που έχουν την αναγνώριση θεωρείτε ότι βοηθούν τους νέους;
Τι να σας πούμε; Κάποιοι βοηθάνε, κάποιοι άλλοι όχι είτε γιατί δεν θέλουν είτε γιατί δεν μπορούν. Εξαρτάται από τον άνθρωπο και από το εάν θυμάται πώς ξεκίνησε και ο ίδιος.
10. Πόσο νομίζετε ότι έχει επηρεάσει η κρίση τόσο εσάς προσωπικά αλλά και την μουσική σκηνή στη χώρα μας;
Η κρίση έχει επηρεάσει όλο τον κόσμο ή σχεδόν όλο. Αν δεν είσαι τραπεζίτης, εφοπλιστής, βιομήχανος ή διαπλεκόμενος πολιτικός έχεις πρόβλημα, και μάλιστα τεράστιο. Αλλά εξ ίσου σημαντική είναι η ψυχολογική ζημιά που έχει γίνει στον μέσο άνθρωπο που τον έχει οδηγήσει στην απάθεια και την αδράνεια. Κι εδώ έχουμε μια από τις αιτίες των προβλημάτων της ελληνικής μουσικής σκηνής. Πέρα από τα οικονομικά προβλήματα που ανάγκασαν τεράστιο αριθμό ανθρώπων να κόψει τις εξόδους του, ακόμα κι εκείνοι που μπορούν να βγουν δεν το κάνουν, δεν έχουν διάθεση. Αυτό έχει οδηγήσει ολόκληρο το μουσικό κλάδο σε ποσοστά ανεργίας πάνω από 70%. Μιλάμε πλέον ουσιαστικά για αναστολή επαγγέλματος. Τι άλλο περισσότερο να πούμε;
11. Τι καινούργιο περιμένουμε από τους Μικρόκοσμους για το 2013;
Κάποιες εμφανίσεις στην Κέρκυρα, την Αθήνα και σε κάποια άλλα μέρη που κυνηγάμε και ένα ή δύο singles προπομπούς καινούργιου δίσκου. Καλά να είμαστε πρώτα και, βέβαια, να δούμε και τι εξελίξεις θα έχουμε στον τόπο μας διότι τα πράγματα δεν φαίνεται να πηγαίνουν καλά. Εμείς πάντως θα είμαστε εδώ και θα παλεύουμε.
Σας Ευχαριστώ Πολύ….Καλή Επιτυχία!!!!!!!!!!!!
Κι εμείς σας ευχαριστούμε πολύ για το χρόνο που μας διαθέσατε!!!
Για τον Octava Radio
Νικόλας (Έν…τεχνος)
[/toggle]
[toggle title=”Συνέντευξη της Άννας Μπουρμά στον Octava Radio”]
* Η ομάδα του Octava Radio βρέθηκε με την Άννα Μπουρμά και συζήτησε για κάμποση ώρα μαζί της… το αποτέλεσμα αυτής της κουβέντας είναι η συνέντευξη που θα δείτε παρακάτω:
1. Ποια είναι η Άννα Μπουρμά; Πως ξεκίνησε;
Πάντα αισθάνομαι αμηχανία με αυτή την ερώτηση ποια είναι η Άννα …. Ένας απλός άνθρωπος είμαι αλλά τυχερός που έχω βρει τρόπο να εκφράζω τα συναισθήματα και τις ευαισθησίες μου. Ξεκίνησα με την βοήθεια αν θες του πατέρα μου. Από μικρή στις μουσικές σχεδόν αναμενόμενο ήταν.
2. Τάκης Μπουρμάς… ο πατέρας σου. Πόσο ρόλο έχει παίξει στην μέχρι τώρα καριέρα σου;
Πολύ σημαντικό κομμάτι της μικρής μου αυτής πορείας … ήταν αυτός που πήγε την κασέτα με την φωνή μου όταν πρωτοείπα το Ζεϊμπέκικο κορμί σου στον Γιώργο Νταλάρα και τον ρώτησε, Γιώργο τι λες αξίζει να ασχοληθώ με αυτή την τραγουδίστρια? Τι λες βρε Τάκη ποια είναι την θέλω στο δίσκο μου … και μετά έμαθε την αλήθεια ότι ήμουν εγώ .
3. Πολλοί θα πουν “έλα μωρέ… η Άννα Μπουρμά βγήκε λόγω του πατέρα της”. Πόσο δύσκολο είναι να αποδείξεις στο κοινό ότι “κοιτάτε, ναι μεν ο πατέρας μου ήταν αυτός που ήταν, αλλά εγώ είμαι εδώ για να αφήσω το δικό μου στίγμα”, λόγω του ότι ο πατέρας σου έχει ένα “βαρύ” όνομα στο χώρο;
Στην δική μας περίπτωση οι ρόλοι είναι πολύ ξεκάθαροι, ο πατέρας μου είναι ο δημιουργός και εγώ ο φορέας. Το κοινό δεν θέλει καμία απόδειξη το κοινό αισθάνεται και καταλαβαίνει πολλά περισσότερα από ότι εμείς, επίσης δεν συγχέει πρόσωπα, ο κάθε άνθρωπος είναι μια διαφορετική μονάδα. Το βαρύ όνομα του πατέρα μου για μένα είναι πλεονέκτημα.
4. Σε ποιο είδος θα κατ έτασσες τα τραγούδια σου; Κινείσαι στον “έντεχνο” ας το πούμε ήχο; (Αν και δεν μας αρέσει ο όρος γιατί δεν θεωρούμε ότι υπάρχουν μουσικές & είδη άτεχνα/ες).
Έχω ξαναπεί πολλές φορές ότι ίσως ναι η μουσική είναι μια αλλά ο στίχος όχι. Υπάρχει έντεχνος στίχος που τον ντύνει η μουσική, άρα λογικό είναι να μπαίνει και ο όρος αυτός. Εμένα μου αρέσουν οι κατηγορίες για να καταλαβαίνουμε ακόμα και μετάξι μας τη πρεσβεύουμε. Τίτλοι υπάρχουν σε όλα τα είδη τέχνης . Ανήκω λοιπόν στο έντεχνο ( ποιοτικό) και η μουσική μας έχει πολλές επιρροές από ροκ ήχους.
5. Λαυρέντης Μαχαιρίτσας. Πόσο σημαντικό είναι για έναν νέο καλλιτέχνη να συμμετέχει σε τραγούδι του, ένας καλλιτέχνης του βεληνεκούς του κ. Μαχαιρίτσα;
Πολύ σημαντικό , είναι ένα μάθημα για το μέλλον ενός νέου καλλιτέχνη, πως πρέπει και εμείς όταν φτάσουμε στο επίπεδο του Λαυρέντη να συμπεριφερόμαστε στους τότε νεότερους. Είναι ευθύνη , ένα τέτοιος καλλιτέχνης όταν πλαγιάζει με τόση αγάπη στην νέα αυτή δουλειά πρέπει να σταθείς με αξιοπρέπεια και να τον τιμήσεις. Είναι μια ευκαιρία που όλοι εμείς οι νέοι αναζητούμε είτε από τους παλαιότερους καλλιτέχνες, είτε από τους πολιτικούς, είτε γενικά από την κοινωνία.
6. Είδαμε στην αφίσα σου, για τα επερχόμενα live στο Ρυθμός Stage, έναν εύστοχο τρόπο να δηλώσεις την εναντίωσή σου στα πυρηνικά. Πιστεύεις ότι είναι μείζον θέμα τη σημερινή εποχή;
Το πιο μείζον θα έλεγα … σε λίγο καιρό θα έχουμε δίπλα μας ένα πυρηνικό εργοστάσιο στην Τουρκία, η περιοχή που θα γίνει είναι η πιο σεισμογενής , μήπως ξεχάσαμε τι έγινε στην Ιαπωνία? Οι κλιματικές αλλαγές από πού προέρχονται? Όλοι αυτή η υπογεννητικότητα οι τερατογεννέσεις? Μην κλείνουμε τα μάτια λοιπόν και σκεφτόμαστε μόνο την κρίση η κρίση είναι συνέπεια της κοινωνικής ασάφειας.
7. Βλέπουμε ότι ένα μέρος του εισιτηρίου από τις εμφανίσεις σου, θα δοθεί στην Greenpeace. Θεωρείς ότι πρέπει να είμαστε περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι;
To περιβάλλον είμαστε εμείς, ο πλανήτης που ζούμε μας γεννά, όταν νοσεί νοσούμε. Όσο πρέπει να είμαστε ευαισθητοποιημένοι με τον άνθρωπο τόσο πρέπει και με την οικολογία.
8. Οικονομική κρίση εν έτη 2012… Πως βλέπεις την όλη κατάσταση; Υπάρχει ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον, αν μη τι άλλο, για τις νέες γενιές ή πιστεύεις ότι τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα;
Θα υπάρξει καλύτερο μέλλον αρκεί να δουλέψει γι’αυτό η δική μας γενιά των 30 έχει ένα σοβαρό έργο μπροστά της , να βελτιωθεί ατομικά να ανακτήσει τις ευαισθησίες της και να δημιουργήσει μια καλύτερη ζωή για την επόμενη γενιά.
9. Θέλουμε να μας πεις και λίγα λόγια για τους συντελεστές και το concept των παραστάσεων που θα δώσεις στο Ρυθμός Stage και ξεκινάνε στις 16.11.2012 και για 4 Παρασκευές.
‘Έχω κοντά μου 6 υπέροχους μουσικούς αλλά και ανθρώπους και τον πατέρα Τάκη Μπουρμά. Αυτό που θα δει ο κόσμος θα είναι κάτι που δεν έχει ξαναδεί από μόνο του το θέμα της παράστασης είναι ιδιαίτερο και ήθελε πολύ προσοχή στην προσέγγιση του. Πιστεύω πως τα έχουμε καταφέρει καλά, θα περιμένουμε να ταξιδέψει αυτή η παράσταση και στις ψυχές του κόσμου.
10. Μελλοντικά σχέδια υπάρχουν;
Πάντα … μόλις τελειώνω το στήσιμο της μια παράστασης έχω σχεδόν αποφασίσει το θέμα της επόμενης ! Σύντομα θα δείτε το πρώτο βιντεοκλίπ που θα κάνουμε την επίσημη παρουσίαση του λίγο πριν το Πάσχα.
Ευχαριστούμε θερμά την Άννα Μπουρμά
Octava Radio Team
[/toggle]
[toggle title=”Τα Πράσσειν Άλογα μίλησαν στον Octava Radio”]
Να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στα παιδιά, που διέθεσαν τον χρόνο τους για να απαντήσουν στις ερωτήσεις μας!!!!!
1. Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να ρωτήσουμε πως προέκυψε το όνομα της μπάντας;
Προέκυψε από μια κουβέντα που είχαμε με τον μπέμπη (Ηλίας Πετρογιάννης- κιθάρα) για εκφράσεις και λογοπαίγνια που υπήρχαν από παλιά, ή εκφράσεις που μπορούν να διασκευαστούν σήμερα με διαφορετικό νόημα. Ο μπέμπης στην ουσία είναι ο νονός του group.
2. Ποιοι είναι αυτή τη στιγμή τα Πράσσειν Άλογα;
Ηλίας Πετρογιάννης – Κιθάρα
Άνθιμος Μάντι- κιθάρα
Άγγελος Γουζέτος- φωνή
Κώστας Ταλταμπάνης- μπάσο
Γιώργος Σπύρογλου- πλήκτρα
Τάσος Οικονομίδης- τύμπανα
3. Βλέπουμε εμείς οι fan της ελληνικής ροκ σκηνής, ότι η μουσική σας και ο ήχος σας άλλαξε με το πέρασμα των χρόνων… θέλετε να μας πείτε που οφείλετε αυτή σας η ανάγκη και αν όντως ισχύει βασικά;
Κατ’ αρχάς οι επιρροές του μπέμπη και οι δικές μου (Τάσος), συνέπιπταν 100%. Τα ακούσματά μας ήταν από το blues και το hard rock και metal της δεκαετίας του 70, ’80. Η φωνή του Θάνου του πρώτου μας τραγουδιστή, αλλά και οι επιρροές του, ερχόταν από αλλού κι έτσι το μείγμα έβγαινε κάπως πιο ελαφρύ και πιο εύπεπτο στους πρώτους δίσκους, αν και πιστεύω ότι κομμάτια σαν το πόλεμος το κηροζίνη ή το θέλω να σου μιλήσω είναι καθαρά metal οπότε δεν πιστεύω ότι αλλάξαμε τόσο πολύ. Η τραχιά φωνή του Άγγελου κάνει τα πράγματα να ακούγονται πιο ακραία μάλλον. Και ίσως αυθόρμητα μας οδηγεί και σε άλλα πιο ακραία παιξίματα.
4. Πόσα περιθώρια έχει το ελληνικό ροκ να “ξαναζήσει” στιγμές της δεκαετίας του 90’;
Για την ώρα είμαστε απαισιόδοξοι. Από την στιγμή που αποτραβήχτηκαν οι εταιρείες και τα mainstream ραδιόφωνα από την εναλλακτική σκηνή, λίγοι είναι αυτοί που είχαν τη θέληση να συνεχίσουν. Νομίζω μετρημένα στα δάχτυλα είναι τα groups εκείνης της δεκαετίας που ακόμα είναι ενεργά. Αυτό δείχνει δύο πράγματα τουλάχιστον. Αφ’ ενός οτι οι περισσότερες μπάντες εκείνης της εποχής έψαχναν πρωτίστως την εμπορική επιτυχία με αποτέλεσμα να υπάρχουν πολλά ανούσια ηχογραφήματα κατά την ταπεινή μου άποψη και αφ’ εταίρου ότι οι δισκογραφικές και οι υπεύθυνοί τους δεν είχαν ιδέα για το τι εστί ανεξάρτητο rock. Η μεγάλη σκηνή της Αγγλίας δημιουργήθηκε γιατί οι αρμόδιοι, για να κάνουν ένα δισκογραφικό συμβόλαιο με μια νέα μπάντα δεν αρκούνταν στο να ακούσουν ένα demo, αλλά πήγαιναν μια και δύο και τρείς φορές να δουν live, το group που τους ενδιέφερε. Εδώ σε εμάς αρκούσε ένα demo με ηλεκτρικές κιθάρες και κανα-δυό θλιμμένα στιχάκια. Φυσικά αυτό έβλαψε τις εταιρείες τελικά, αλλα και ο κόσμος ακούγοντας πολλά μέτρια πράγματα και πολλές επαναλήψεις, έχασε το ενδιαφέρον του. Ετσι χάθηκαν και πολλές αξιόλογες μπάντες αφού μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Θα ήθελα όμως να τονίσω ότι κι εμείς είμαστε μια από τις μπάντες που επωφεληθήκαμε από την κατάσταση τότε και βρεθήκαμε με συμβόλαιο. Είμαι σίγουρος ότι για κάποιους θεωρούμαστε κι εμείς μπάντα από τον σωρό.
5. Τι είναι αυτό που σας έκανε να “τραβηχτείτε” από τα γνωστά ας το πούμε στέκια και να σας βρίσκουμε και να σας ακούμε πλέον πολύ πιο δύσκολα;
Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε στη φόρμα του «βασίσου πάνω σου» και να αναπαράγουμε τον ίδιο δίσκο ξανά και ξανά, αν ακολουθούσαμε τις παροτρύνσεις της virgin. Η μπάντα έκανε μια συνειδητή επιλογή να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο και να παίξει μουσική που θέλει η ίδια και όχι αυτή που της υποδεικνύονταν. Δεν είναι τυχαίο που το single του πρώτου δίσκου είναι το «βασίσου», ένα αγαπημένο μας κομμάτι αλλά ευκολοάκουστο και «φιλικό» για τα ραδιόφωνα και το single του δεύτερου είναι το «κηροζίνη» που ήταν αρκετά πιο σκληρό και όχι πιασάρικο με συνέπεια να παιχτεί ελάχιστα. Αυτή η επιλογή μας όμως μας απομάκρυνε από τις εταιρείες που ακόμα προσπαθούσαν να ανακαλύψουν τα νέα σπαθιά. Τα ραδιόφωνα ήδη μας είχαν γυρίσει την πλάτη φυσικά. Δεδομένου του ότι και ο κόσμος ξενέρωσε για τους λόγους που ανέλυσα παραπάνω, μείναμε εμείς μόνοι μας να παίζουμε μουσική πρώτα για μας και ύστερα για αυτούς τους λίγους που την ψάχνουν. Το ευρύ κοινό δυστυχώς θεωρεί rock τους ονειράμα και τις μέλισσες. Και θα το πώ και μια φορά ακόμα. Μπέρδεψε τον κόσμο ο όρος ελληνικό ροκ. Δεν είναι το ίδιο οι grover, οι πίσσα και πούπουλα, οι panx romana, με τους έμμονο γκρίζο τους τσοπάνα rave και τον Γιώργο Δημητριάδη. Υπέροχοι καλλιτέχνες όλοι τους, αλλα άλλο το Punk άλλο το pop και άλλο το hard rock-metal. Οι περισσότεροι νόμιζαν, όταν άκουγαν τον όρο ελληνικό ροκ, ότι πρόκειται για μια μπάντα σαν τους τρύπες. Τώρα νομίζουν ότι το ελληνικό ροκ είναι αυτό που προβάλει το mad
6. Μετράτε στο ενεργητικό σας, αν δεν κάνουμε λάθος, 6 δίσκους… πόσο δύσκολο και επώδυνο ίσως είναι για σας, να βλέπεις μια μπάντα με 6 δισκογραφημένες δουλειές και να μην μεσουρανεί στην ουσία, ενώ βλέπουμε ότι “ κάποιοι” ακόμα και με ένα δίσκο παίζουν παντού (ραδιόφωνα, τηλεόραση… κ.α.);
Για εμάς τρομερή επιτυχία είναι το να κάνεις φίλους και οπαδούς που θα ενδιαφέρονται για την μουσική σου πάντα, όπως εσείς τώρα καλή ώρα που μετά από 16 χρόνια ενδιαφέρεστε. Δεν μας νοιάζει πόσοι είναι. Ξέρουμε όμως ότι έχουμε αρκετούς φίλους παντού. Δεν μας ενδιαφέρει πόσο κόσμο θα έχουμε στα live γιατί ούτως ή άλλως δεν υπάρχει το σωστό promotion από το εκάστοτε μαγαζί (και λόγω οικονομικών δυσχερειών) και δεν το μαθαίνει εύκολα ο κόσμος, παρα μόνον οι θαμώνες του μαγαζιού. Ωστόσο ο κόσμος που έρχεται, έρχεται για εμάς και την μουσική μας, ξέρει τι θα ακούσει και δεν περιμένει από εμάς τις χιλιοπαιγμένες διασκευές για να περάσει καλά. Το να πάμε στην Πάτρα και να έχουμε 80,90 άτομα σ’ ένα μπαρ, χωρίς καμία διαφήμιση με μια απλή αφίσα εξω στην πόρτα, είναι για μας μεγάλη επιτυχία. Να είστε σίγουροι πάντως πως αυτοί που κάνουν τόσο εύκολα επιτυχία με ένα δίσκο, τόσο εύκολα ξεχνιούνται. Σαν να μην υπήρξαν ποτέ δυστυχώς. Θυμηθείτε τους δυτικές συνοικίες.
7. Πόσο κακό τελικά έκανε το ραδιόφωνο στη μουσική με τα επιλεκτικά ακούσματα που είχε και με τον τρόπο που προωθούσε τους καλλιτέχνες (διαφημίσεις, σπόνσορες, χορηγίες, ντίβες παραγωγοί);
Όλοι αυτοί κάνουν την δουλειά τους. Τα mainstream ραδιόφωνα είναι επιχειρήσεις που αποσκοπούν στο κέρδος. Θα παρουσιάζουν μπάντες των οποίων οι εταιρείες τους πρώτα θα τους έχουν πληρώσει. Εμείς δεν έχουμε την δυνατότητα να πληρώσουμε για κάτι τέτοιο. Μπορεί να είναι και καλύτερα έτσι. Εμείς στην ηλικία που αρχίσαμε να ακούμε μουσική δεν υπήρχαν τα ραδιόφωνα να μας προτείνουν κάτι. Μόνο ελάχιστα έντυπα. Διαλέγαμε και ψάχναμε την μουσική που μας άρεσε και συλλέγαμε δίσκους με παραγγελίες από δισκάδικα και ύστερα γραφαμε κασέτες στους φίλους. Ηταν το λεγόμενο tape trading. Σήμερα υπάρχει το internet και τα ιντερνετικά ραδιόφωνα κι έτσι είναι πολύ πιο εύκολο για κάποιον που θέλει να ψάξει, να βρεί. Λείπει όμως το μεράκι. Είναι τραγικό να βλέπεις εικοσάχρονα παιδιά να ακούν ΑΚΌΜΑ Πανταζή και Άντζελα Δημητρίου και να μην ξέρουν ότι το ροκ συνέχισε και μετά τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου.
8. Πιστεύετε ότι ο κόσμος έχει χάσει τον προσανατολισμό του ως προς τη καλή μουσική και αν ναι πιστεύετε ότι η “οικονομική κρίση” που βιώνουμε, θα βοηθήσει τον κόσμο να ξαναψαχτεί και στη μουσική αλλά και σε άλλους τομείς;
Οικονομική κρίση έ??? Όσο ο Ρέμος γεμίζει το μαγαζί που παίζει στην Αθήνα κάθε Παρασκευή και Σάββατο και όσο παρουσιάζει για ροκ τον Ρόκο τότε έχουμε το επίπεδο που μας αξίζει και την μουσική που το προσδιορίζει αυτό. Μην περιμένετε να αρχίσει το ευρύ κοινό να την ξαναψάχνει με τη μουσική. Τουλάχιστον όχι σύντομα
9. Οικονομική κρίση εν έτει 2013… πως τη βιώνετε πρώτα σαν άνθρωποι και μετά σαν μπάντα;
Πολλοί φίλοι μας έχουν χάσει τις δουλειές τους. Πολλοί μάλιστα έχουν και υποχρεώσεις με οικογένειες κλπ. Εμείς φροντίζουμε πάντα να έχουμε τα μυαλά μας στο κεφάλι να είμαστε καλά και να βοηθάμε ο ένας τον άλλο. Φτιάξαμε το δικό μας μπάρ και βρισκόμαστε συχνά πυκνά τσοντάροντας όλοι μαζί για το μπουκαλάκι το ουίσκι. Είμαστε πολλά χρόνια φίλοι και οι φίλοι φαίνονται στα δύσκολα. Ακούγεται πολύ μελοδραματικό αλλά έτσι λειτουργούμε και αυτοί που μας έχουν επισκεφτεί ξέρουν. Η κρίση βέβαια επηρέασε και τα live. Θα θέλαμε να παίζουμε περισσότερο.
10. Και για το τέλος… βλέπετε κάποιο σημάδι αισιοδοξίας και αδιεξόδου από την κρίση, στη καθημερινότητα μας αλλά και στη μουσική;
Φυσικά όχι….
Ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο σας ειλικρινά… ελπίζουμε να μας τις απαντήσετε μέχρι το Σάββατο, μήπως προλάβουμε και παίξει στην εκπομπή του Σαββάτου!!!
Για τον Octava Radio (www.octavaradio.gr)
Rock-ό-πολη (Βελής & Δήμητρα)
[/toggle]